Herfst en Opdringerige Smurfen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van René Wiel - WaarBenJij.nu Herfst en Opdringerige Smurfen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van René Wiel - WaarBenJij.nu

Herfst en Opdringerige Smurfen

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

07 November 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Tijd vliegt. Neem afgelopen woensdag. ’s Ochtends ging ik naar de Albert om alvast lunch te halen voor tussen de colleges, maar naast m’n lunch vond ik daar ook stroopwafels. Of hoe ze ze hier noemen, Holandské Vafle. Geen namaak, maar echte AH Quality stroopwafels uit Tilburg; supermooi dus. Mijn hele dag was meteen goed toen ik ze vond, maar binnen een paar uur waren er alleen nog wat kruimels over. En dat is nou precies mijn punt, tijd vliegt. En niet alleen tijd vliegt, maar vandaag en morgen ook wat Aan de Wieltjes. Oftewel, ik ben nu druk bezig om mijn selectie van herkenbare paraplu’s terug te brengen tot één goeie en ook heb ik al wat dingen bedacht om te gaan doen/bekijken voor als ze hier zijn.

Het begint hier trouwens af te koelen. Sommigen noemen dit al winter en lopen nu al in hun dikste winterjas rond alsof we in Lapland zijn, en dat terwijl we weten allemaal dat het nog vele malen kouder gaat worden. En daar kijk ik enorm naar uit. Kooooou, vooooorst en sneeeeeuw. Hopelijk valt er aan het eind van de maand al wat sneeuw uit de lucht. Tegen die tijd zullen de meeste van m’n Zuid-Europese vrienden waarschijnlijk zo dik ingepakt zijn dat ze niet meer over straat lopen, maar rollen. De temperatuurdaling is nu extra goed te merken voor mij doordat iik een tondeuse-coupe aangemeten gekregen heb door de barbier hier, die overigens doodleuk met een vlammend bolletje watjes aan een touwtje haartjes wegschroeide rond mn oren en nek; levensgevaarlijk die Tsjechen.

Oh en ik koop hier appels met smurfen erop. Blijkbaar ben ik een groot voorstander van meer smurfen in het dagelijks leven en op gebruiksvoorwerpen, want ik heb ook al ongemerkt een flesje water en papierenzakdoekjes met smurfen erop gekocht. Volgens mij heeft de supermarkt hier een nieuw niveau van sluikreclame ontdekt door gewoon op alle producten een smurf te zetten. Je kan er niet omheen, ook al zou het nog zo graag willen.

En nog een mededeling over de studie. Deze week had ik een presentatie over de emancipatie van de boer in Oost-Europa in de negentiende eeuw. Behoorlijk interessant, zeker als je het vergelijkt met bijv. Frankrijk. Na het college liep een vriendin van me naar de docent toe om een beetje te polsen wat hij ervan vond, en gelukkig was hij heel positief en noemde mijn presentatie (we zijn op 3/4) een van de beste tot nu toe. Dus ik heb al een ruim voldoende te pakken die voor veertig procent van het eindcijfer meetelt :)

Dagdag !


  • 08 November 2013 - 08:07

    Marijke:

    René wat leuk al die smurfen. Goed van je cijferdat is al lekker meegenomen. Ik hoop dat ons pakje toch nog bij jou aan komt, want ik zal je zeggen wat er in zit verschillende soorten hagelsslag.
    Groetjes van ons.

  • 08 November 2013 - 22:11

    René:

    Ah, ik kijk er al naar uit! Er ligt nog geen pakketje voor mij hier bij de receptie, dus het zal misschien nog wel eventjes duren :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

Kou & Afscheid

18 December 2013

Decembrrrrrr

21 November 2013

Hollandse Invasie en Hagelslag

07 November 2013

Herfst en Opdringerige Smurfen

21 Oktober 2013

Eten, Wenen en Kunst
René

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4950

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: